Bodovy system.... krok vedle, či pomoc?

15. září 2006 v 10:25 | Synek z Ostravy
Vláda Mirka Topolánka chce změkčit přísný silniční zákon, který od svého startu na začátku července pomohl zklidnit situaci na českých cestách....

Tak temu řikam šlapnut do psiho hovna. Bodovy system, to už asi zna každy šofer, je takovy maly paskvil, s typickym podpisem ČSSD. Jako skoro všecky jejich zakony a novely, aji tu se najde spousta kravin, ktere musel psat kdosyk, co prohyřyl noc s becherovku na Vysočině. O tych velkych pruserach v tym zakonu se psalo hned po zavedeni. Nenbylo by zas tak složite to podchytit a pokusit se to novelou vylepšit. Je tam fakt hromada cypovin, ktere su vjac na ukor bezpečneho provoza, než k užitku.
Ale s taku upravu, jaku předložila poslankyňa Dundačkova, byť ju nezname celu, se da sotva suhlasit. Najezdim po našich silnicach ročně desetitisice kilometruv, cestu Praha - Ostrava možu jezdit aji po slepu, přesto mam pocit, že ten bodovy sytem ma zmysel. Teda ve svej podstatě. Podivejme co nam nabizi poslankyňa za upravy:

Jaké změny navrhuje ODS

:: Zvýšení rychlostního limitu na vybraných úsecích na 160 km/h (i pro autobusy)
Tak to mi přijdě jako kravina. Teda pokud se to ma tykat tych autobusu. Ja mam pocit, že už tak jezdi jak prasata a pre nich omezeni moc neplati, ale i když vezmu v uvahu, že ty nove autobusy už asi fakt umi jezdit 130 v pohodě a bezpečně, stejnak bych to nepovolil, bo je na cestach furt dost starych kramu a kolikrat je problem prudce brzdit osobakem, jak se kterysyk z šumacheru v tiraku rozhodne předjižďat kolegu, ktery jede enem o dva kilometry pomalše v hodině. Jak chce pak kdosyk brzdit autobus plny ludi v 140? Ani u osobaku bych to neviděl jako dobry tah. Zvyšme plošně rychlost na 140 a tolerujme deset kilometru navrch. Pak dejme palky za pokuty a body. To je optimalna rychlost. Do kedy nebude cela D1 s D47 hotova a modernizovana, bude to o hubu. Na novych usekach D47 sem jel mezi Olomuci a Odrama aji 210 v hodině a ide to, ale bylo večer a prazdno. Možnym řešenim by bylo to zvednut ve večernich hodinach, jak to zrobili na jižni spojce v Praze kde to od 23 do 05 zvedli z 70 na 110.
:: Zvýšení hranice z 12 na 18 bodů
Pokud zustane udělovani bodu za kdejaku cyparnu, pak je to možna dobry navrh. Ešče bych tam dal limit, že kdo ma čerstvo novy řidičak, bude mit dva roky enem 12 bodu. Tam je riziko tych piratu ve vytuněnych žďorbach na našich cestach nejvyši. Po dvulete praxi to mužeme zvednut na 18 bodu
:: Zrušení trestných bodů za některé přestupky (například technicky nezpůsobilé vozidlo, telefonování za jízdy, nedání přednosti chodci), pokuta však zůstane
Pokud zvedneme body, ponechajme udělovani, pokud ne, citlivo vyfiltrovat a zrušit všude tam, kde nikoho neohrožujeme, a možno aji doplnit, bo o co je horši telefon v ruce, jak flaša s matonku, zaklon a lok, nebo bageta a drobky po celym těle? Ometani takych drobku je kolikrat horši jak mit v jednej ruce telefon u ucha.
:: Zrušení spodní hranice pokut
Tak to je možna lepši napad. Možna bystalo za uvahu přesny pokutovy žebřiček bez rozptyla a tim aji možnosti korupce policajtov.
:: Celkové snížení pokut a stanovení jejich pevné výše
Tož tak to je podobne. A celkem dobre.
:: Řidič po ztrátě 12 bodů nemusí znovu absolvovat test
Musi! To je větši strašak pro šofera než pokuta! Představa že mi vezmu na rok papiry je děsiva, ale husi kožu jak pralinky mam z představy, že polezu po tych rokach a budu pisat znova testy! A tak to ma skoro každy kolega. Každy sa shoduje, že ten strach z opakovani autoškoly je pre něho nejlepši bič na hlidani bodu!
:: Neodebírat body za mírné překročení povolené rychlost
To je rozumne. Toleranca je aji v Americe, kde sem dycky mohl spolehat na to, že +10 mil v hodině je tak jaksyk tolerovanych. Raz sem vyzkušal, a tam kde bylo 40 se s policajtem za hřbetem to rozjel až na 43 pak pustil majakovu diskoteku a dal mi pokutu 70 dolaru. Vtip byl v tym, že sem přehlidnul značku omezujici rychlost na 30 mil :-)
Celkovo si myslim, že bodovy system je dobra věc a jak se vychyta ten maras co tam nadrobili poslanci, muže byt ku prospěcha všech. Už se to zas dostalo skoro do starych koleji, prasata za volantem zassu prasata, kdo jezdi slušně a s rozumom tak mu je bodovysystem ukradeny a když už cosyk vymamlasim a přidu o tři body, furt je to enem vystraha a mam dost času si to uvědomit.
Jak to zase kdos dojebe, tak to už nebude bič na řidiče, ale paskvil pro korupciju a uplatky policajtum. Vjac bych se aji podival na pravomoce městskej policije, bo tam ma dycky pocit, že mluvim s polovzdělanym makakem, než stražnikem. Ti maju hlidat město od grazlu a vylupku a ne se motat do dopravy. Pokuty za stěrač, maximalně botičky, ale aby mohli aji oni měřit a zastavovat auta, to mi přijde jako odvaděni poslani s jakym byli ustaveni. Hlidat pořadek a pomahat občanum. K temu majiaji tyslabši přijimačky. Co vy na to?
Vaš Synek
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 NowhereMan NowhereMan | Web | 15. září 2006 v 10:46 | Reagovat

S komentářem ke změnám v zákoně souhlas... S městskýma policajtama si nejsem jistej, těžko říct, co je správně. Hlavní, aby to normálně fungovalo.

2 karaalfons karaalfons | E-mail | 16. září 2006 v 13:28 | Reagovat

Souhlas s článkem bez výhrad. Poznámka k městským strážnníkům. Nikdy jsem nebyl ¨pro jejich zřízení. Proč další policii ve státě? Proč stejné služby nemůže zajišťovat státní policie při jednom policejním prezidentovi, jedněch sekretářkách, jednom úřednickým aparátu? Nebo jsou městští policajti vybíráni z blbějších uchazečů a ke státní policii by je nevzali? Mohl by to být důvod.

3 unknown unknown | 16. září 2006 v 23:07 | Reagovat

D1 nebude modernizovaná dřív, než Češi přistanou na Marsu ;-) Za provozu to nelze a bez D1...to nelze taky. Žádná paralelní silnice schopná rozumnějšího provozu neexistuje.

4 noname noname | 19. září 2006 v 14:53 | Reagovat

Mno na měšťáky má přímý vliv město, na statní nemá vliv žádný. Jde o to propojit celky které potřebují spolupracovat a městských nětreba.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama