Černy vikend a bodovy system

18. září 2006 v 9:29 | Synek z Ostravy
Na českých silnicích zahynulo během dvou dní 13 lidí, další čtyři v cizině. Jde o první tragický víkend od startu nového silničního zákona.....

V patek sem se tu trocha zminil o bodovym systemu u nas. Hned sem si vzpomenul aji na to, že zas byla v tydnu vyhlašena jakasyk sutěž v našim sboru o rekordy na pokutach a maskuju to poetickym nazvem Kryštof. To su ty kace, kdy se naraz vyroji všeci policajti do ulic, obsadi ty vychytane fleky, kde je porušeni předpisu skoro nutnosti, pokal nechcete zabit sebe, nebo kohosyk ineho, bo v takych usekach je jakymsyk cypem snižena rychlost, či iny zakaz a tam zvesela čihaju na hřišniky. Mym oblubenym mistem je Švehlova ulica. Tam iděte do kopca po krasnej dvuprudovce a na horizontu je pumpa. Na ni je zašita fabia s radarem a pod kopcom před interšparom je jakesyk stare parkovisko, tak trocha vykrojeny kus cesty do třetiho pruha nu a tam vas odstavuju. Figel je vtym, že už od sjezda z jižnej spojky, cez dvě křižovatky je čtyřicitka. Je tam ešče z doby, kdy na horizontu u zastavky lokalky byl přechod bez semafora a paru pomničku tam je z každej strany. Ta štyricitka tam už je včil zbytečna a enem to brzdi provoz. v klidu se tam da isť padesat aji možno šedesat, bo kdyby ti sebevrazi přechazali na semafor, tak se nic nestane. hned za tym horizontom je pak z kopca už padesatka, ale iba paru metru, bo pak jestejnak dalša světelna křižovatka u interšpara. Tam si ma ve čtvrtek vyhledli ti Kryštofovi chlopi a zastavili. Prva blba otazka bola, či zme připutani. tož šak maš očiska, ni? Tak za to zme dostali pochvalu a pak mi filcovali lekarničku a povinne ručeni a ine cypoviny. Ja v prvu chvilu myslel, že sem jel rychlejše, bo v momentu jaksem si všimnul tej fabije s radarom, sem mal pocit, že tam mam minimalne padesatpět. Aj kde že, pry iba silnična kontrola! Tak zatim co zkumal moju pojistku, řidičal a techničak, mu profrkly dvě auta, ktere sice ve vysilačce slyšel, ale bo mal plne pazury dokladu, nedokazal tasit placačku. Furt sem nechapal, čemu ma stavjal, bo zorvna starymautem nejezdim. Z tej ameriky sem přeca enem zvyknuty, že z nudy ma tam policajt zastavit nesmi. U nas hej. Tak po zbytečnem zdrženi sem zas pokračoval a krutil palu nad logiku teho všeho, co sem s nima zažil. Pry čemu mam zatažene roletky v zadu na všeckych oknach a či to nebrani ve vyhladu! Šak su originalne a čemu je tam vyrobca laguny dal? Trocha sem ho nasral dotazem čemu věnuje štvrt hodiny kontrole pět roku stareho auta a mezitim okolo nas frča stopětky s dymom od vyfuka jak z Temelina a dvě auta mu ujely aj když mali hlašenu překročenu rychlosť. Jeho kolega zatim ukecaval jakehosyk borca v off rudě že pry byl viděny jak telefonuje za jazdy. Poslal ho do prdele, bo pry nema vubec mobil a za druhe chce fotku či dukaz. Jak to končilo nevim, bo sem už zas mohl pokračovat domu. No Kryštof vas bavi vjac jak Nova. V patek sem večer jel na Vysočinu. Po vysilenych a bohatych policajtach ani stopa, kolony od Prahy, kamiony ve všech pruhach, zavody tiraku do kopca stylem kdo z koho, bo jedu o tři kilometre vjac jaksused, tak ho předjedu a trvami to štyri minuty a za mnu had jak od rubika, plny trubicich a blikacich osobaku, borci co ma předjižďaju aji když jedu stošedesatku a podobne klasicke vyjevy na našich dalnicach.
V sobotu a nedělu sem byl cely deň na Vysočině, lozil po hřibach a byl bez interneta a spojeni s realitu. V nedělu pustim zpravy a kukam jak blazen. Černy vikend! 17 mrtvych, z teho štyry v Rakusku v našim autobusu. Ja si cestu z Vysočiny celkom užival, žadny velky provoz ani kolaps sem nepotkal aaž na paru hlidek, co měřija zas v takych tych usekach, kdě je zniženi rychlosti třeba na šedesatku, což je možna dobre pro kamiony aleosobakem tym zuženim v pohodě projedete osmdesatku, tak hned zatym pak zas vybiraju. Tak 13 mrtvych cez vikend enem v česku. A že to je pry prvy tragicky vikend od zavedeni bodoveho systema a jak se to vyplatilo ho nasadit a jak to všecko včil funguje a že to byla enem vyjimka. No nechcu im brat iluze, ale co si tak vybavuju, tak dycky po Kryštofu přišel jakysyk pruser s hromadu mrtvyma o vikendu. Šak zazpominajtě semnu. Jak tak sonduju ty buračky, skoro u všeckych bylo řidičovi fuk, esli su jakesyk body, či ni. Pak se dočitam, že jakysyk politik z ČSSD to davaza vinu ODS bo pry chcu novlizovať bodovy system a navyšit ty body a tym piratum včil otrnulo. jak pominem vyjadřeni jejich Čaučeska hned po zavedeni, že by to nejradšej zrušil, bo stary populista chcel ešče nasbirat voliče aji v řadach šoferu, tak v prvej řadě neotrnulo piratum, ale celkovo se to pomaly usadilo tam, kaj to bylo před zavedenim a žadna novela to neměni.
Bodovy system neni autoškola a nenauči nikoho řidit. Všecky ty nehody su vesměs vinu teho šofera. Velka rychlosť, nedodržani vzdalenosti, machrovani před kamošama, přeceňovani svych schopnosti, posledni jazda na motorce před zimu a podobne omyly, ktere končili smrťu. Na takovych šoferu nema žadny bodovy system vliv, aji když budu mit enem tři body. Bodovysytem je represja, ale prevence a vychova, to je v autoškolach. Tam je třeba dbat na profesionalitu, navyšit počty hodin na cestach a nenutit učně učit se spoustu cyparen, ktere v praxi nepotřebuju. Vjac praxe, meněj teorije, to je možno řešeni.
Bodovy system hlavně buzeruje ludi v městě, kde tych smrtelnych nehod zas tolik neni, ale dava plicajtum pravomoc nas neskutečně buzerovat. Povyšili aji pochuzkařu z městskej policije a ti su aktivni jak Škromach na zabijačce. Nejvic ludi přichaza o body pravě na nesmyslnych štyricitkach, za jizdu po kolejach, za jizdu v městě bez pasu, bo jedete iba do obchoda, za najeti do dumyslně kryte obytne zony a ine velke prohřešky.
Bodovy system mi nevadi. 12 bodu mi přijde dostatečnych, bo aji s tym nejhoršim přestupkem mi ich vjac jak seděm nemužu vzať. Tak to je dost velka vystraha abych si daval bacha. Zvyšil bych sankce zaalkohol za volantom a to od třeba 0,8 promila, bo to už neni jedno pivo po obedě, to je už chlastani. Berte za to papiry na mistě kludně aji hned na pět roku, nad dvě promile třebas doživotně, davejte im veřejně prospěšne roboty, nutil bych tych hřišniku služit na alkoholkach a v nemocnicach a hlavně je zaviral. Dal bych všeckym novym držitelum řidičaka o třetinu meněj bodu na prve dva roky, bo tam je největši semeniště potencionalnych vrahu za volantem, no našlo byse teho v tym zakonu k novelizaciji dost. A to nemluvim o jednotlivych bodach za konkretni přestupky. Čemu možu mit v jednej ruke hambrugra v druhej kolu, mezi nohama kavu od meka a zrcatku pověšene male hračkařstvo? Naproti temu jak zvednu telefon na křižovatce či v koloně a řeknu iba zavolam pozdějši bo řidim tak hned dostanu malem trest smrti?
Je mi luto tych pozustalych, bo v jednom vikendu přišlo minimalně 17 rodin o kohosyk blizkeho. ale žadna novela, přisnějša či benevolntnějša to nenapravi. Dokud ludi nebudu mit v sobě vjac odpovědnosti, vjac seberefleksa a nebudu přeceňovat svoje schopnosti, nebude vjac klud. ale jak vidi co sa robi v celej společnosti, jakym přikladem su politici tak se neni čemu divit. Furt zastavam nazor, že pro šofera je nejhorši trest isť znova do autoškoly a psat ty šalene testy, než jakesyk body. enem kdyby zavedli že za určite přestupky musite třebas na deset hodin na školeni ve svym volnym času, už by to malo dost velky dopad. Plaitme dost velke daně, možna bystalo aji za uvahu, čemu každy rok v lednu nedostane každyšofer dopis, kde bude rekapitulacija jeho bodoveho konta, kde bude napisane a kdy, kde azy co dostal body a kdy mu ich umažu. Nebo aspoň u tych postiženych, bo s každu ztratu bodu je aji citelna pokuta, tak by z teho mohlo zbyť na znamku.
Naše silnice su džungle a enem represiju ich nikdo nenapravi. Pitomcu za volantem, hazarderu a inych kreatur budeme potkavať dost aji po novelach, aji po všeckym co nam naši politici naplanuju.
Zavěrom tu hodim aji tabulku s tyma bodama, kdo ešče furt nevi, može se kuknuť.
Porušení předpisů o provozu na pozemních komunikacíchPočet bodů
řízení motorového vozidla bez držení příslušné skupiny nebo podskupiny řidičského oprávnění7
řízení vozidla ve stavu vylučujícím způsobilost, který si řidič přivodil požitím alkoholu nebo užitím jiné návykové látky7
odmítnutí řidiče podrobit se na výzvu dechové zkoušce ke zjištění, není-li ovlivněn alkoholem7
odmítnutí řidiče podrobit se na výzvu lékařskému vyšetření ke zjištění, není-li ovlivněn alkoholem v případě, že dechová zkouška byla pozitivní, ačkoli to nebylo spojeno s nebezpečím pro jeho zdraví7
odmítnutí řidiče podrobit se na výzvu odbornému lékařskému vyšetření ke zjištění, není-li ovlivněn jinou návykovou látkou, ačkoli to nebylo spojeno s nebezpečím pro jeho zdraví7
způsobení dopravní nehody porušením povinnosti řidiče, při které došlo k usmrcení nebo k těžké újmě na zdraví7
při dopravní nehodě, při které došlo k usmrcení nebo zranění osoby nebo k hmotné škodě převyšující zřejmě na některém ze zúčastněných vozidel včetně přepravovaných věcí nebo na jiných věcech částku 50 000 Kč, neprodlené nezastavení vozidla nebo neohlášení dopravní nehody policistovi nebo nedovolené opuštění místa dopravní nehody nebo neprodlené nevrácení se na místo dopravní nehody po poskytnutí nebo přivolání pomoci nebo po ohlášení dopravní nehody7
řízení vozidla bezprostředně po požití alkoholu nebo v takové době po požití alkoholu, po kterou je řidič ještě pod jeho vlivem, je-li zjištěný obsah alkoholu v těle řidiče vyšší než 0,3 ‰, nebo řízení vozidla bezprostředně po užití jiné návykové látky nebo v takové době po užití jiné návykové látky, po kterou je řidič ještě pod jejím vlivem6
Předjíždění vozidla v případech, ve kterých je to zákonem zakázáno6
při jízdě na dálnici nebo silnici pro motorová vozidla otáčení se nebo jízda v protisměru nebo couvání v místě, kde to není dovoleno6
vjíždění na železniční přejezd v případech, ve kterých je to zakázáno6
řízení motorového vozidla řidičem, kterému byl zadržen řidičský průkaz6
řízení vozidla, které je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích podle zvláštního právního předpisu tak závažným způsobem, že bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích5
řízení motorového vozidla bez držení platného osvědčení profesní způsobilosti řidiče4)5
řízení motorového vozidla bez držení platného posudku o zdravotní způsobilosti5
překročení nejvyšší dovolené rychlosti stanovené zákonem nebo dopravní značkou o 40 km/h a více v obci nebo o 50 km/h a více mimo obec5
nezastavení vozidla na signál, který přikazuje řidiči zastavit vozidlo, nebo nezastavení vozidla na pokyn "Stůj" daný při řízení provozu na pozemních komunikacích osobou oprávněnou k řízení tohoto provozu5
při řízení vozidla neumožnění chodci na přechodu pro chodce nerušené a bezpečné přejití vozovky4
při řízení vozidla ohrožení chodce přecházejícího pozemní komunikaci, na kterou řidič odbočuje4
ohrožení chodce při odbočování s vozidlem na místo ležící mimo pozemní komunikaci, při vjíždění na pozemní komunikaci nebo při otáčení a couvání4
nedání přednosti v jízdě v případech, ve kterých je řidič povinen dát přednost v jízdě4
překročení nejdelší přípustné doby řízení nebo nedodržení stanovené bezpečnostní přestávky v řízení vozidla podle zákona č. 475/2001 Sb.4
řízení vozidla, které není registrováno v registru silničních vozidel, přičemž této registraci podle zvláštního právního předpisu podléhá4
řízení vozidla, které užívá jinou registrační značku, než která byla vozidlu přidělena4
při dopravní nehodě, při které byla způsobena na některém ze zúčastněných vozidel včetně přepravovaných věcí nebo na jiných věcech hmotná škoda nižší než 50 000 Kč, neprodlené nezastavení vozidla a prokázání totožnosti navzájem včetně sdělení údajů o vozidle nebo neohlášení dopravní nehody policistovi nebo nedovolené opuštění místa dopravní nehody nebo neprodlené nevrácení se na místo dopravní nehody po poskytnutí nebo přivolání pomoci nebo po ohlášení dopravní nehody3
držení telefonního přístroje nebo jiného hovorového nebo záznamového zařízení v ruce nebo jiným způsobem při řízení vozidla3
překročení nejvyšší dovolené rychlosti stanovené zákonem nebo dopravní značkou o 20 km/h a více v obci nebo o 30 km/h a více mimo obec3
nezastavení vozidla před přechodem pro chodce v případech, kdy je řidič povinen tak učinit3
ohrožení jiného řidiče při přejíždění s vozidlem z jednoho jízdního pruhu do druhého3
překročení povolených hodnot stanovených zvláštním právním předpisem při kontrolním vážení vozidla podle zvláštního právního předpisu3
řízení vozidla bezprostředně po požití alkoholu nebo v takové době po požití alkoholu, po kterou je řidič ještě pod jeho vlivem, při zjištěném obsahu alkoholu v těle řidiče ve výši menší nebo rovné 0,3 ‰3
nedovolená jízda po tramvajovém pásu2
porušení povinnosti být za jízdy připoután bezpečnostním pásem nebo užít ochrannou přilbu2
porušení povinnosti použít dětskou autosedačku nebo bezpečnostní pás při přepravě dětí podle2
neoznačení překážky provozu na pozemních komunikacích, kterou řidič způsobil2
porušení ustanovení o omezení jízdy některých vozidel2
překročení nejvyšší dovolené rychlosti stanovené zákonem nebo dopravní značkou o méně než 20 km/h v obci nebo o méně než 30 km/h mimo obec2
nedovolené užití dálnice nebo silnice pro motorová vozidla nemotorovým vozidlem nebo motorovým vozidlem, jehož konstrukce nebo technický stav neumožňuje dosažení rychlosti nejméně 80 km.h-11
neoprávněné užití vyhrazeného jízdního pruhu1
porušení ustanovení § 32 zákona o osvětlení vozidla1
Porušení povinnosti vyplývající ze značky "Obytná zóna"nebo "Pěší zóna"1
Porušení povinnosti vyplývající ze zákazové nebo příkazové značky (kromě výše uvedených případů překročení nejvyšší dovolené rychlosti stanovené dopravní značkou, porušení zákazu předjíždění stanoveného dopravní značkou a zákazových značek B 28 - zákaz zastavení a B 29 - zákaz stání)1
neoprávněné užití zvláštního výstražného světla modré barvy, popřípadě doplněného zvláštním zvukovým výstražným znamením1
neoprávněné užití zvláštního výstražného světla oranžové barvy1
Ščasnu cestu aji necestu
Vaš Synek
P.S. sem zvjedavy či do konca roka předstihnu Jagra v kanadskym bodovani.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 el-lobo el-lobo | E-mail | 18. září 2006 v 17:21 | Reagovat

A teď si představ, že se v jakesyk poslanecké hlavě urodil nápad zrušit udělování bodů za předjíždění na zakázaných místech. Pokuta prý může zůstat. No neposral by ses?

2 JanaS JanaS | E-mail | 18. září 2006 v 19:49 | Reagovat

souhlas, bez vyjimky, hlavne s tou tretinou bodu dolu u "novacku" a s tim alkoholem! dik, jsi jeden z mala, kteri maji rozumny nazor. takovi kdyby  delali ten zakon...

3 ali ali | E-mail | 19. září 2006 v 10:32 | Reagovat

Souhlas až na jednu věc. Mobil v ruce je stejně nebezpečný jako alkohol....

4 cepín cepín | Web | 19. září 2006 v 15:18 | Reagovat

ta možnost s tim Slovackem v anketě je tam jako proč? Si vyřídíme

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama